Nobellaan 3, 4622AH, Bergen op Zoom
0164 700 244

Promotietassen bedrukken voor beurzen, congressen en evenementen

Dunne-rand-canvas-tassen
Canvas tassen bedrukken – 310gr/m2
Al vanaf 0.85 Excl. BTW
Linnen tasjes bedrukken
Katoenen tassen bedrukken – Ecru 150gr/m2
Al vanaf 0.53 Excl. BTW
Gekleurde katoenen tassen
Katoenen tassen bedrukken – Kleur 140gr/m2
Al vanaf 0.84 Excl. BTW
Katoenen tassen bedrukken vanaf 100 stuks
Katoenen tassen bedrukken – Zwart 140gr/m2
Al vanaf 0.74 Excl. BTW

Promotietassen voor beurzen en congressen
Beurzen en congressen zonder tassen zijn haast ondenkbaar. Elk bedrijf biedt zijn eigen flyers, folders en promotionele producten aan in een tas. Wat voor effect hebben die promotietassen eigenlijk? Het correct gebruik maken van bedrukte promotietassen bij conferenties, beurzen en tentoonstellingen als marketingtool kan veel opleveren, waaronder een hogere mate van herkenning van een merk. Hoe trek je nou als exposant de aandacht van je doelgroep? En hoe worden deze promotietassen ontvangen door de bezoekers van de beurs? In deze blog zal ik ingaan op hoe verschillende organisaties dit doen en hoe jouw bedrukte tassen effectief ingezet kunnen worden.

Beurzen en congressen zijn drukke plaatsen en het kan moeilijk zijn om uw stand op te laten vallen. De inzet van promotietassen zal enkel en alleen zijn vruchten afwerpen als het op de juiste manier gebruikt wordt. Dat begint door goed te kijken naar je doelgroep en deze te begrijpen. Het is essentieel om vooruit te plannen om ervoor te zorgen dat uw bedrijf zich onderscheidt van de rest. Voor verschillende soorten bezoekers, kunt u op verschillende soorten beurzen staan. Zorg dat uw stand er aantrekkelijk uitziet zodat bezoekers langer blijven en kunnen communiceren met u als bedrijf. Opvallende tassen met een mooi design. Klanten vinden het altijd leuk om iets gratis te krijgen en al helemaal als ze het dagelijks kunnen (her)gebruiken. Tassen zijn hier een ideaal voorbeeld van. Op beurzen en conferenties, zoals de huishoudbeurs, worden diverse promotietassen gebruikt om de aandacht te trekken.

Een onderzoek uitgevoerd door DIMA Market Research heeft bewezen dat promotionele producten, zoals bedrukte tassen, een merk sterker maken. Promotietassen bereiken meer mensen dan door andere mediakanalen zoals tv of radio. Ook geven 57% van de bezitters van bedrukte tassen aan dat ze zich de naam van het bedrijf nog weten. Dit is ruimschoots meer dan een doelgroep die voor het eerst reclame op de radio hoort of op tv ziet. Een ander voordeel van promotionele producten en met name van tassen is de mogelijke dagelijkse gebruik ervan. Als iemand boodschappen gaat doen met jouw merk of bedrijfsnaam op de tas is dat gratis reclame voor jou. Hieronder hebben we de vier voordelen samengevat voor jou voor het gebruik van bedrukte tassen op beurzen:

1. Het is goed voor je naamsbekendheid
Tassen zijn een eenvoudige manier om je naamsbekendheid te vergroten. Potentiele klanten worden regelmatig herinnert aan jouw bedrijf, omdat ze ermee rondlopen.

2. Geeft een positief gevoel
Het is wetenschappelijk bewezen dat hoe vaker een potentiele klant jouw promotionele producten gebruikt des te positiever hun kijk is naar jouw bedrijf. Denk maar bijvoorbeeld aan een bedrukte katoenen tas. Hoe vaker iemand dit gebruikt, des te meer reclame voor jou gemaakt wordt en des te positiever zijn of haar beeld is over jouw bedrijf. Dat is dus twee vliegen in 1 klap.

3. Vergroten van loyaliteit
Een andere reden om tassen te gebruiken is het vergroten van de loyaliteit van je huidige klanten. Stel nou dat je op de beurs huidige klanten van je ziet. Als je ze een kleinigheidje, zoals een mooi bedrukte canvas tas meegeeft, zullen ze positiever denken over je bedrijf.

4. Goedkoop reclame maken
Bedrukken van katoenen tassen of luxe stevige canvas tassen is niet alleen voor grote bedrijven en in grote aantallen mogelijk. Ook kleine bedrijven kunnen gebruik maken van deze krachtige medium.

 

promotietassen banner
Hoe worden promotietassen ontvangen op congressen, beurzen en evenementen?
Je zou kunnen zeggen dat het niks uitmaakt hoe je kijkt naar katoenen tas. In beide gevallen wordt het gratis weggegeven. In dat geval dien je ook jezelf de vraag te stellen of ze in beide gevallen ook hetzelfde ontvangen worden. Geven promotietassen jouzelf een gevoel van waarde? Waarschijnlijk niet. Waarom zou het dan jouw potentiele klant wel een gevoel van waarde geven? Deel daarom nooit willekeurig tassen of goodiebags uit aan elke voorbijganger. Zorg dat jouw potentiele klant die moet verdienen en presenteer jouw goodiebag als een cadeau. Alleen dan bestaat de kans dat jouw katoenen tas met alle belangrijke informatie erin over jouw bedrijf, niet eindigt in de prullenbak van de hotelkamer. Houd de goudenregel aan dat je een cadeau en dus ook jouw katoenen tassen alleen aan ‘speciale’ klanten geeft. Om erachter te komen welke klanten jouw katoenen tassen verdienen moet je goed naar de ontvanger kijken. Je kan drie types onderscheiden, namelijk:

1. De window shopper
Dit zijn bezoekers die alles bekijken en alles moeten aanraken. Hier kan je het beste beperkt aandacht aan besteden.

2. ‘Zoekende shopper’.
Dit zijn klanten die op zoek zijn naar mogelijke contacten maar nog in beperkte mate bekend zijn met de markt waarin jij je bevindt. Je kunt deze bezoekers zien als oriënterende en mogelijk interessante toekomstige klanten.

3. ‘Serieuze shoppers’.
Last but no least heb je de klanten die goed weten wat jij verkoopt, die de markt kennen en opzoek zijn naar serieuze contacten. Dit zijn de contacten waar je je op moet focussen en die jouw katoenen tasje ‘verdienen’.