Tassen met logo bedrukken
Als bedrijf of organisatie wil je dat de omgeving weet dat je bestaat. Je wilt je klanten aan je binden en dat ze loyaal zijn. Met name na het verbod op plastic tassen is tassen bedrukken met logo veel populairder geworden. Dit komt doordat consumenten veel vaker herbruikbare tasjes gebruikt. Dat geeft jou de kans om je publiek rond te laten lopen met tasjes waar je eigen logo op staat. Hoe cool is het om een tasje te hebben met jouw eigen logo of tekst erop? Dat wilt toch iedereen wel!
Tassen met logo bedrukken in je eigen stijl
De kleur en het ontwerp van uw logo hebben invloed op de manier waarop u uw promotiemateriaal moet ontwerpen. Bij het ontwerpen van promotionele tassen moet u rekening houden met de volgende punten:
Positie van de logo op de tas
Wij maken altijd vooraf een digitaal proefdruk. Het is handig om vooraf al een idee te hebben hoe je de logo op de tassen gepositioneerd wil hebben. Zo kan bij de eerste proefdruk al een goede positie bepaald worden. In het geval er geen indicatie van de positie is, is het vanzelfsprekend dat de logo in het midden gecentreerd wordt gepositioneerd. Terwijl het zo kan zijn dat je een speelse positie wil door bijvoorbeeld onderaan of in een hoek de logo op de tas te bedrukken.
Grootte logo
Groter is niet altijd beter. Als je naar de grote bedrijven kijkt zie je dat zij hun logo’s op tassen niet heel groot bedrukken. De logo’s die zij bedrukken op de tassen zijn vaak net groot genoeg om te lezen. In sommige gevallen hebben classy merken zelfs een hele kleine logo op hun tas bedrukt.
Kleur van de tas
In het geval de tas een donkere kleur heeft. Dus als het niet ecru of wit is, wordt er altijd een onderlaag bedrukt. Een onderlaag is bedoeld om de juiste pantone kleur op de tas te krijgen. Die extra onderlaag is ook de reden waarom gekleurde of donkere tassen ook duurder zijn.
Aantal kleuren van het logo op de tas
Hoe meer kleuren je logo heeft hoe duurder de opdruk zal zijn. De tassen die middels zeefdruk worden bedrukt hebben te maken met een opstartkosten. Deze worden altijd doorberekend in de eindprijs. Voor elke kleur dient een zeef voorbereid te worden. In het geval van digitaal of full colour bedrukken is dat niet zo.
Full Colour logo op tassen
Bij full colour logo’s worden de logo’s op de tassen aangebracht middels digitale machines of door transfers. Beide technieken zijn handig om onbeperkte aantal kleuren op een tas te bedrukken of kleine aantallen te bestellen. Beide full colour technieken zijn arbeidsintensief en daarom ook relatief duurder dan zeefdrukken bij de grotere aantallen.
Waarom zou je tassen bedrukken met logo?
Uit onderzoek is gebleken dat katoenen tassen bedrukken één van de meest efficiente promotionele producten zijn die je kan verkopen of uitdelen op beurzen en evenementen! Ze zijn uitstekend voor alle soorten bedrijven. Het is een ideale manier om als bedrijf meer naamsbekendheid te krijgen en als het ware wandelende reclame te maken. Het hebben van een logo is een integraal onderdeel van het succesvol maken van uw merk. Maar waarom is een logo nou zo belangrijk? Hieronder een aantal redenen:
1. Het pakt de aandacht
De aandachtsspanne tegenwoordig is kort – vooral bij consumenten. Bedrijven hebben ongeveer 2 seconden om potentiele klanten te overtuigen dat hun producten het overwegen waard zijn. Daar komt deze om de hoek kijken: Uw logo. Een logo kan de aandacht van kijkers snel trekken. Die korte aandachtsspanne – degene die ervoor zorgt dat consumenten uw bedrijf beoordelen op basis van het uiterlijk – kan in uw voordeel werken, mits u een goed logo heeft dat voor uw bedrijf spreekt.
2. Het maakt een goede eerste indruk
De eerste indruk, het woord het zegt al: Je hebt maar één kans het goed te doen. Een logo is de eerste introductie voor uw als bedrijf naar de consumenten toe. Als het logo goed is ontworpen kan het de belangstelling van het publiek wekken en hen uitnodigen meer over uw bedrijf te weten te komen.
3. Het is de basis van uw merk-identiteit
Succesvolle branding gaat over het vertellen van een verhaal dat de emoties van klanten zal beïnvloeden – eenvoudig en simpel. En hoewel het waar is dat logo-ontwerp slechts een onderdeel is van het merk van een bedrijf, dient het als basis voor het hele verhaal waarop het merk is gebouwd. Kleuren, tonen en lettertypen in het logo worden bepaald door het verhaal dat u probeert te vertellen. Deze elementen vertalen zich later van het logo naar het merkmateriaal – flyers, visitekaartjes maar dus ook katoenen tassen.
4. Het is memorabel.
Uw logo leidt het publiek naar uw bedrijf. Logo’s zijn een identificatiepunt; ze zijn het symbool dat klanten gebruiken om uw merk te herkennen. Omdat een goed logo een visueel, esthetisch aantrekkelijk element is, roept het een positieve herinnering op aan uw merk dat de naam van uw bedrijf misschien niet is.
5. Het onderscheid je van de concurrentie
Durf anders te zijn als het gaat om uw logo, want het logo vertelt consumenten waarom uw bedrijf uniek is. Een goed ontworpen bedrijfslogo kan alles communiceren, van de achtergrond van het bedrijf – denk hierbij bijvoorbeeld aan professioneel, ontspannen, leuk – tot hun missie – bijvoorbeeld entertainment, efficiëntie en innovatie – via het juiste pictogram of het juiste lettertype. Met andere woorden, uw logo is het forum om de waarden van het bedrijf over te brengen en consumenten te laten zien waarom u niet van uw concurrenten houdt – u bent beter.
Tassen bedrukken met logo goedkoop
De prijs van tassen bedrukken met logo is grotendeels afhankelijk van twee elementen, namelijk:
De oplage van de tassen
Hoe groter de oplage des te goedkoper het wordt per bedrukte tas. Dit heeft te maken met de voorbereiding en techniek die gebruikt wordt. Grote oplages hebben te maken met opstart kosten. Kleine oplages hebben geen opstartkosten, omdat de techniek waarmee deze bedrukt zijn anders is. Wel is dit een arbeidsintensieve techniek, waardoor de prijs per tas relatief meer kost.
Het materiaal van de tas
Katoenen en linnen tassen bedrukken met logo is relatief goedkoper dan canvas tassen bedrukken met logo. Dit heeft te maken dat het materiaal canvas duurder is dan katoen en linnen. Daarnaast is het materiaal dikker waardoor het proces minder snel gaat dan katoenen tassen bedrukken met logo.
Tasjes bedrukken met logo in kleine oplage
Wie kent de canvas tassen met de logo van Dille en Kamille nou niet. Deze retailer maakt reclame als geen ander dankzij de enorme populaire canvas tassen. Ze zijn overal te zien en iedereen gebruikt ze als draagtas om bijvoorbeeld die zware boeken of boodschappen te dragen. Je hoeft geen grote retailer te zijn om katoenen of canvas tassen te bedrukken. Het is ook mogelijk op per stuk, in kleine aantallen of in een kleine oplage katoenen, canvas en linnen tassen bedrukken met logo. Tassen bedrukken met logo wordt in kleine oplages veelal digitaal gedaan. Middels deze techniek wordt de logo direct op de tas bedrukt in full colour. Dus indien je een kleine oplage wil bestellen maakt het aantal kleuren van de logo ook niet uit.
Wil je liever katoenen tassen bedrukken met foto?
Tassen bedrukken met foto kan eigenlijk kan op twee manieren. Digitaal en met transfers. Dit heeft te maken met het feit dat een foto een full colour is. Bij logo’s op tassen is dat vaak niet het geval. Een logo bevat vaak beperkte kleuren, meestal tussen de 1 a 3 kleuren.