Nobellaan 3, 4622AH, Bergen op Zoom
0164 700 244

Wat leveren bedrukte tassen op bij beurzen en tentoonstellingen?

Beurzen zonder tassen is haast ondenkbaar. Elk bedrijf biedt zijn eigen flyers, folders, promotionele producten aan in een tas. Maar hebben die beurstassen nog wel effect? Het correct gebruik maken van promotionele bedrukte tassen bij conferenties, beurzen en tentoonstellingen als marketingtool kan veel opleveren, waaronder een hogere mate van herkenning van een merk. Maar hoe kan je nou als exposant de aandacht van je doelgroep trekken? In dit blog zal ik ingaan op hoe verschillende organisaties dit doen en hoe jouw bedrukte tassen effectief ingezet kunnen worden.

tas bedrukken

De inzet van promotionele tassen zal enkel en alleen zijn vruchten afwerpen als het op de juiste manier gebruikt wordt. Dat begint door goed te kijken naar je doelgroep en deze te begrijpen. Klanten vinden het altijd leuk om iets gratis te krijgen en al helemaal als ze het dagelijks kunnen (her)gebruiken. Tassen zijn hier een ideaal voorbeeld van. Op beurzen en conferenties worden diverse promotionele tassen gebruikt om de aandacht te trekken. Maar hoe zorg jij er nou voor dat jouw producten niet eindigen in de prullenbak? Wat is het effect van jouw katoenen tasje met prachtige opdrukken en je logo als dit een van de zoveel tasjes zijn? Om antwoord te geven op deze vraag is het goed om jezelf te plaatsen in de schoenen van een bezoeker die in een dag tientallen kraampjes bezoekt.

Een onderzoek uitgevoerd door DIMA Market Research heeft bewezen dat promotionele producten, zoals bedrukte tassen voor beurzen een merk sterker maken. Een promotioneel tas bereikt meer mensen dan door andere mediakanalen zoals tv of radio. Ook geven 57% van de bezitters van bedrukte tassen aan dat het zich de naam van het bedrijf nog weten. Dit is ruimschoots meer dan een doelgroep die voor het eerst reclame op de radio of tv ziet. Een ander voordeel van promotionele producten en met name van tassen is de mogelijke dagelijkse gebruik ervan. Als iemand boodschappen gaat doen met jouw merk of bedrijfsnaam op de tas is dat gratis reclame voor jou. Hieronder hebben we de vier voordelen samengevat voor jou voor het gebruik van bedrukte tassen op beurzen.

katoenen tassen beurs
  1. Het is goed voor je naamsbekendheid
    Tassen zijn een eenvoudige manier om je naamsbekendheid te vergroten. Potentiele klanten worden regelmatig herinnert aan jouw bedrijf, omdat ze ermee rondlopen.
  2. Geeft een positief gevoel
    Het is wetenschappelijk bewezen dat hoe vaker een potentiele klant jouw promotionele producten gebruikt des te positiever hun kijk is naar jouw bedrijf. Denk maar bijvoorbeeld aan een bedrukte katoenen tas. Hoe vaker iemand dit gebruikt, des te meer reclame voor jou gemaakt wordt en des te positiever zijn of haar beeld is over jouw bedrijf. Dat is dus twee vliegen in 1 klap.
  3. Vergroten van loyaliteit
    Een ander reden om tassen te gebruiken is het vergroten van de loyaliteit van je huidige klanten. Stel nou dat je op de beurs huidige klanten van je ziet. Als je ze een kleinigheidje zoals een mooi bedrukte canvas tas meegeeft, zullen ze positiever denken over je bedrijf.
  4. Goedkoop reclame maken
    Bedrukken van katoenen tassen of luxe stevige canvas tassen is niet alleen voor grote bedrijven en in grote aantallen mogelijk. Ook kleine bedrijven kunnen gebruik maken van deze krachtig medium.